reklama

Má Slovensko problém s používaním jazyka?

Sedím si v kresle, popíjam rannú kávu, počúvam rádio, dobrú hudbu a samozrejme spravodajstvo. Na ráno je to príjemný koktail. Ešte si dám jogurt a banán, nech má môj deň veselší nádych a šup do pracovného procesu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Len jedna vec ma počas počúvania spravodajskej relácie opäť trochu zarazila. Predstavitelia dvoch vládnych strán zasa diskutovali na tému používania jazyka národnostných menšín a celkom sa dohodli, už len čosi doladia a bude to...

Všetko OK, nemám nič proti národnostným menšinám a ani proti ich jazykom. Som demokraticky zmýšľajúci človek a som hrdý na to, že žijem v slobodnej krajine, kde sa demokratické zmýšľanie stáva samozrejmosťou. Len som si predstavil New York, Londýn, alebo Amsterdam a zamyslel som sa, či aj v týchto veľkomestách a v ich materských krajinách niekto za peniaze daňových poplatníkov rieši podobné problémy. Predstavil som si Inda, Portorikánca, Mexičana, či iného jazykovo i národnostne menšinového človeka, ako blúdi po štátnych úradoch a tie sa mu snažia nájsť tlmočníka, prípadne, ako sa tam účastníci úradného procesu dorozumievajú rukami nohami, pretože dotyčný neovláda úradný jazyk...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Smiešne? Mne teda áno. Vám nie? Myslím si, že na Slovensku je zatiaľ ešte stále vzdelávanie bezplatné (teda v štátnych školách) a v rámci vzdelávania sa vyučuje aj štátny a úradný jazyk tejto krajiny. Zadara. Preto sa mi zdá, že je tu veľmi reálna možnosť naučiť sa jazyk, ktorý sa v krajine používa v štátnych inštitúciách. Nemyslím si preto, že by otázka používania jazyka národnostných menšín mala byť takou častou témou. Snáď je to len politická agenda, inak tomu veľmi nerozumiem. Slovensko má podľa mňa omnoho dôležitejšie problémy a prečo teda mrhať energiou práve týmto smerom? Čo tak posvietiť si viac na pseudopodnikateťov, ktorí podnikajú veľmi úspešne, len nie všetku podnikateľskú činnosť aj priznávajú a spôsobujú tak tomuto štátu obrovské daňové úniky. Veď to poznáte, kšeftík sem, kšeftík tam, ja tebe, ty mne, zarobíme a dane nech platia tí, ktorí v tom nevedia chodiť, alebo za nich dane odvádza ich zamestnávateľ. Koľko by sme mali peňazí na zdravotníctvo, školstvo a vedu... To len tak na okraj, pretože tých problémov máme na našej rodnej hrude kamenistej neúrekom...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na záver teda len toľko: Umožnime svojim deťom slušné vzdelanie a v rámci neho im umožnime naučiť sa štátny jazyk, aby ich život v budúcnosti bol o niečo ľahší a krajší...

Ja teda dopijem tú rannú kávu, prestanem premýšľať nad prácou politikov (na chvíľku) a idem sa pokúsiť robiť nejakú užitočnú činnosť, napríklad pracovať ;-).

Radovan Kollarčík

Radovan Kollarčík

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pozorujem, vnímam a vyjadrujem názor... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu