reklama

Ta piatok...

To dnes bude všade navôkol kecov okolo piatka trinásteho, povery, nepovery, očakávania, stres... a možnože ani nie, aj keď trinástka je magické číslo. V kalendári je len pekný dátum a končí sa pracovný týždeň (asi pre väčšinu zamestnaných ľudí; ostatným prajem aspoň nestresovú prácu počas víkendu), takže v podstate deň takmer ako každý iný, alebo deň, akých sú stovky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Ale nie o tom som chcel, lebo toho dnes bude asi habadej a možno aj viac. Nakoniec nie som poverčivý a na podobných veciach sa zabávam asi ako väčšina bežných ľudí, teda, hlavne že je sranda (po slovensky vraj kakačka) a ľudia sa majú o čom baviť.

Ja si dnes užívam tretí deň bez auta. Nie žeby sa mu niečo stalo, alebo bolo v servise a tak... Len som si nejako uvedomil, že som až príliš spohodlnel. Jednoducho som všade, ale úplne všade, dopravoval svoj zadok autom. Až som sa pristihol pri myšlienke, že už som ako tí akožepodnikatelia na veľkých čiernych autách, ktorí nám lezú na nervy na parkoviskách nákupných centier tým, že parkujú čo najbližšie k vchodu do NC a často krížom cez niekoľko čiar, ktoré označujú parkovacie miesta, alebo úplne na zákaze... Poznáte to, asi aj na záchod chodia na aute.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tak som si akože vstúpil do svedomia a vybral som sa v stredu do práce pešobusom (na vlastných). A už to robím tretí deň. Nie nie, nechcem sa hrať na ekonadšenca a ani na ochrancu prírody, aj keď ním som, len ma potešilo, že som si toto všetko uvedomil a skúsil som si to a znovu objavil čaro rannej prechádzky. Iste, počas nepriazne počasia, alebo ak sa budem niekam ponáhľať (vybavovačky a tak), tak si rád zašoférujem, ale teraz si vychutnávam túto staronovú skúsenosť. A krása, zrazu o5 ráno počujem vrabce, vidím deti bezostyšne pofajčievať pred bránami niektorých škôl, ľudí, ktorí sa najrôznejšie tvária, od úsmevu až po typicky zachmúrenú tvár pracujúcich, stretávam dôchodcov, ktorí venčia svojich štvornohých miláčikov a užívajú si rannú pohodu... proste staronová dimenzia a príjemná zmena v mojom živote. Navyše pešobus prispieva trochu k zlepšeniu mojej kondičky a tak si popri tom namýšľam, ako si udržiavam postavu a prevetrávam pľúca.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Celkom pokojne si to niekedy tiež skúste. Alebo teda aspoň si vyskúšajte odpoludňajšiu prechádzku z práce domov, alebo na námestie na niektorú z terás na kávičku. Vyventilujete sa, prevetráte myseľ, premyslíte si nejaké súkromné a pracovné veci a nakoniec vám to možno aj dobre padne...

P.S. Trochu sa musím priznať: Tá prechádzka má aj iné výhody. Totižto nestresujem sa hľadaním parkovacieho miesta a navyše šetrím keš, keďže benzín je dnes trochu drahý pre obyčajného človeka. Len som sa chcel priznať aj k tomuto, aby ma niekto neobvinil, že som len šetrilko a sa tvárim na ekosuperhrdinu.

Prajem ván pekný deň a víkend plný oddychu telesného i duševného...

Radovan Kollarčík

Radovan Kollarčík

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pozorujem, vnímam a vyjadrujem názor... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu